Kysymyksiä ÖVPH-sovelluksesta – vaihde auttaa

Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset neuvoja sovelluksen lataamiseen tai chattien käyttämiseen, voit olla yhteydessä hyvinvointialueen vaihteeseen joko soittamalla 06 218 1111 tai vaihteen chatin kautta. Chat-palvelut löytyvät myös verkkosivujen oikeasta alakulmasta, Aloita chat -painikkeesta.
Sovelluskaupassa on ladattavissa kaksi Pohjanmaan hyvinvointialueen sovellusta, ÖVPH ja ÖVPH Helppari. ÖVPH-nimisestä sovelluksesta löydät chat-palvelut ja tällä sovelluksella testiryhmään kuuluvat pääsevät käyttämään digitaalista vastaanottoa.
ÖVPH helppari on erikoissairaanhoidon sovellus. Saat kutsun ja ohjeet tämän sovelluksen lataamiseen suoraan sinua hoitavasta yksiköstä. Helppari-sovelluksessa voit tarkastella omaa hoitopolkuasi.
Chat heti valtavan suosittu
Chatin käyttäjämäärät ovat moninkertaistuneet kuluvalla viikolla.
– Chat on ollut todella suosittu, mutta moni on halunnut myös vain testata, miten chat toimii. Tämä on valitettavasti ruuhkauttanut chat-palvelua turhaan, apulaisosastonhoitaja Anna Kuoppala kertoo.
– Jos kuulut testiryhmään, kannattaa sovellus toki ladata heti, mutta käytäthän chattia vasta, kun todella tarvitset apua sairaanhoidolta. Näin varmistamme, että ne asiakkaat, joilla on akuutti terveyteen liittyvä ongelma, saavat apua ajallaan.
Toimi näin:
1. Lataa sovelluksemme sovelluskaupasta. Löydät sovelluksen nimellä ÖVPH.
2. Kirjaudu sisään vahvasti tunnistautuneena. Kun kirjaudut sisään ensimmäisen kerran, tarvitset pankkitunnukset tai mobiilivarmenteen. Tämän jälkeen voit kirjautua esimerkiksi pin-koodilla.
3. Valitse palvelu, jota haluat käyttää. Aloita chat-keskustelu klikkaamalla palvelun nimeä ja vastaa kysymyksiin.
4. Jatka chatissa saamiesi ohjeiden mukaisesti.
Huom! Sairaanhoitajan chat on avoinna vain tutkimusryhmään kuuluville, muut chatit palvelevat koko alueen väestöä.