Laskutuksessa taukoja kevään aikana
Tämä johtuu siitä, että ennen laskun lähettämistä halutaan varmistaa, että tiedot laskulla ovat oikein, kun palveluissa siirrytään uuteen asiakas- ja potilastietojärjestelmään.
Lasku perustuu toteutettuun palveluun ja hoitoon. Asiakas- ja potilastietojärjestelmä on uusi, joten tapa kirjata annettu palvelu sekä sen siirtäminen laskutukseen tehdään uudella tavalla. Työ on aluksi hitaampaa kuin tutuilla järjestelmillä. Palvelua tarjoavan yksikön lisäksi maksuyksikön henkilöstö on opetellut uuden järjestelmän käyttöä.
– Asiakkaan ei tarvitse huolestua, jos lasku ei tule yhtä säännöllisesti kuin aikaisemmin. Siirrymme laskutuksessa normaaliin aikatauluun kevään aikana, mutta haluamme ottaa uudet järjestelmät käyttöön hallitusti, sanoo maksuyksikön päällikkö Christine Widd.