Siirry sisältöön

  • auttaa kysymyksissä, kun on kyse potilaan oikeuksista
  • antaa neuvoja, miten potilas voi edetä valitusasioissa, kun on kyse kohtelusta tai hoidosta
  • neuvoo ja auttaa muistutus- ja potilasvahinkoasioissa

Mikäli olet tyytymätön tai jos hoidon suhteen on jotain epäselvää, on hyvä keskustella asiasta lääkärin tai hoitohenkilökunnan kanssa hoitoyksikössä. Useimmat asiat voidaan selvittää nopeammin siellä, missä ne ovat tapahtuneet. Mikäli asia ei selviä, sinulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.

Potilasasiamies ei ota kantaa potilaan lääketieteellisiin hoitopäätöksiin eikä siihen, onko hoidossa tapahtunut potilasvahinko. Suojaamattomassa sähköpostissa ei ole suositeltavaa lähettää arkaluonteista ja salassa pidettävää tietoa.

Muistutuksen teko

Mikäli keskusteluyhteys hoitavaan tahoon ei tuota toivottua tulosta tai et saa kysymyksiin vastauksia, voit tehdä asiasta kirjallisen muistutuksen. Muistutus tehdään joko vapaamuotoisesti tai lomakkella, joka löytyy sivulta tyytymättömyys hoitoon

Varaa aika etukäteen, jos haluat tavata henkilökohtaisesti.

Potilasasiamies

Käynti- ja postiosoite:

Pohjanmaan hyvinvointialue
Vaasan keskussairaala, A1
Hietalahdenkatu 2-4
65130 Vaasa

Puhelinnumero 06 218 1080
Puhelinaika maanantai-torstai klo 9-11 ja 12-14.

Sähköpostiosoite: potilasasiamies@ovph.fi (suojaamaton sähköposti)

HUOM! Jos haluat antaa yleistä palautetta palveluistamme tai jonkin yksikön toiminnasta, tee se klikkaamalla sopivaa linkkiä tällä palautesivullamme.