Siirry sisältöön

Sovelluksista löytyvät toimenpiteeseen tai ajanvarauksiin liittyvät tiedot, hoitoon liittyvät ohjeet ja muistutukset sekä hoidon seurantaan liittyvät ilmoitukset ja lomakkeet. Vanha toimintamalli kirjeineen säilyy edelleen tämän rinnalla ja potilas saa itse valita kumpaa toimintamallia haluaa käyttää.

Huom! Kaikki yksiköt eivät käytä sovellusta. Jos sovellus on yksikön käytössä, niin potilas saa kutsun sovellukseen henkilökunnalta. Kutsu tulee tekstiviestillä, joka johdattaa potilaan sovelluksen lataukseen, joko koodilla tai vahvan tunnistautumisen kautta.

ÖVPH Helppari

Kuvituskuva sitä, miltä Helppari-sovellus näyttää Android- ja Apple -puhelimissa.
  • Helppari toimii sekä suomeksi että ruotsiksi. 
  • Sovellus tekee potilaan valmistautumisen toimenpiteeseen sekä kommunikoinnin hoitoyksikköön helpommaksi ja joustavammaksi.
    • Sovellukseen luodaan potilaalle aikataulutettu hoitopolku, jota seuraamalla potilas saa kaiken tarvittavan tiedon juuri oikeaan aikaan.
    • Sovellus muistuttaa esimerkiksi siitä, milloin pitää aloittaa paasto ja lääkkeiden otto.
  • Sovellus ladataan puhelimeen sovelluskaupasta.

Sovelluksen käyttö edellyttää, että potilaalla on älypuhelin (Android/iOS) tai tabletti (iPad) sekä internet-yhteys. Potilas voi ladata sovelluksen mobiililaitteelle ilmaiseksi sovelluskaupasta nimellä ÖVPH Helppari. Sisään omalle hoitopolulle potilas pääsee hoitohenkilökunnan hänelle antamalla henkilökohtaisella aktivointikoodilla tai vahvan tunnistautumisen suomi.fi kautta (nettipankkitunnukset).

BuddyCare

Kuvituskuva sitä, miltä BuddyCare-sovellus näyttää Android- ja Apple -puhelimissa.

Sovelluksen käyttö edellyttää, että potilaalla on älypuhelin (Android/iOS) tai tabletti (iPad) sekä internet-yhteys. Potilas voi ladata sovelluksen mobiililaitteelle ilmaiseksi sovelluskaupasta nimellä BuddyCare. Sisään omalle hoitopolulle potilas pääsee hoitohenkilökunnan hänelle antamalla henkilökohtaisella aktivointikoodilla.