Siirry sisältöön
Yleinen

Muutoksia maksamattomien laskujen muistutuksiin hyvinvointialueella

Otimme vuonna 2022 käyttöön yhteisen asiakaslaskutusjärjestelmän, joka nyt on saatu valmiiksi myös muistutusten ja perinnän osalta. Maksumuistutusten lähettäminen ei ole vuosien 2022 ja 2023 aikana ollut teknisesti mahdollista perusterveydenhuollon ja sosiaalihuollon palvelujen asiakas- ja potilaslaskujen osalta.

Myös vanhoista, maksamattomista laskuista muistutus

Asiakkaat ja potilaat saavat maksumuistutuksia maksamattomista laskuista Intrum Oy:ltä. Maksumuistutus lähetetään myös vanhoista maksamattomista laskuista vuosilta 2022 ja 2023. Alkuperäisen laskun lähettäjä on Pohjanmaan hyvinvointialue.

Näin laskutamme

  1. Ensimmäisen laskun lähettäjä on Pohjanmaan hyvinvointialue.
    Muista laskua maksaessasi viitenumero ja summa.
  2. Jos asiakas ei maksa laskua, lähettää Intrum Oy muistutuksen maksamattomasta laskusta.
    Viitenumero ja summa katsotaan muistutuslaskusta, ei alkuperäisestä laskusta.
  3. Jos asiakas jättää muistutuslaskun edelleen maksamatta, saa asiakas seuraavaksi ensimmäisen perintäkirjeen Intrum Oy:ltä.
  4. Jos asiakas jättää ensimmäisen perintäkirjeen laskun edelleen maksamatta, saa asiakas seuraavaksi toisen perintäkirjeen Intrum Oy:ltä.
  5. Jos asiakas jättää laskun maksamatta kahden perintäkirjeen jälkeen, lasku siirtyy ulosottoon.

Suosittelemme asiakkaita, joilla on mahdollisuus vastaanottaa e-laskuja, tekemään e-laskusopimuksen verkkopankin kautta. Näin varmistamme laskun saapumisen asiakkaalle ilman viivytyksiä. Laskun voi vastaanottaa digitaalisesti myös Omapostin ja Kivran kautta.