Siirry sisältöön

Digitaaliset palvelukanavat

Asioi helposti verkossa digitaalisten kanavien kautta.

Digitaaliset palvelukanavat

Chat on sähköinen asiointikanava, jolla saat yhteyden ammattilaiseemme nopeasti. Chatissa saat tarvitsemaasi ohjausta, neuvontaa ja arvion hoidon tarpeestasi. Palvelu on auki maanantaista torstaihin klo 8-14 ja perjantaisin klo 8-13. Chat on tällä hetkellä Pietarsaaren, Pedersören, Luodon, Vaasan, Laihian ja Mustasaaren asukkaiden käytettävissä. Muina aikoina ja muilla paikkakunnilla käytössä on chatbot, eli keskustelurobotti.

Voit varata, perua, siirtää tai tarkastella ajanvarauksiasi määrätyissä tilanteissa sähköisesti. Digitaalinen ajanvaraus on tällä hetkellä käytössä perusterveydenhuollossa.

Chatbot on robotti, eräänlainen virtuaalinen avustaja. Löydät chatbotin hyvinvointialueen verkkosivujen etusivulta oikeasta alakulmasta.

Jos hakeudut psykososiaalisiin palveluihin uutena asiakkaana, täytä ensin Terapianavigaattori. Terapianavigaattori on yli 18-vuotiaille tarkoitettu sähköinen ja helppokäyttöinen hoidon arviointimenetelmä.

Mobiilisovellukset ovat vaihtoehto potilaille, jotka haluavat käyttää sähköisiä asiointikanavia ja joilla on jo hoitosuhde jossakin sovellusta käyttävässä yksikössä.

Voit asioida videovastaanotolla määrätyissä tilanteissa, joissa fyysistä tapaamista ei tarvita. Videovastaanotto on hyvä vaihtoehto esimerkiksi silloin, kun välimatka on pitkä. Voit osallistua vastaanotolle missä tahansa rauhallisessa paikassa omalla puhelimellasi, tietokoneellasi tai tabletillasi.

Digitaalisten lomakkeiden avulla saat asiasi käsittelyyn helposti ja nopeasti, ajasta ja paikasta riippumatta. Täältä löydät käytössä olevat digitaaliset lomakkeemme.