Anna palautetta
Haluamme antaa asiakkaillemme parasta mahdollista hoitoa ja palvelua. Kehittyäksemme ja tullaksemme entistä paremmiksi, pyydämme sinulta palautetta toiminnastamme.
Palautteen voit asiakkaana antaa nimettömänä tai omalla nimelläsi. Seuraamme palautetta säännöllisesti ja otamme palautteet huomioon, kun kehitämme toimintaamme. Halutessasi saat henkilökohtaisen vastauksen palautteeseesi, jos olet jättänyt yhteystietosi.
Jos saamanne hoito herättää teissä kysymyksiä, on hyvä keskustella asiasta lääkärin tai hoitohenkilökunnan kanssa hoitoyksikössä. Hoidosta voit myös antaa palautetta seuraavin tavoin.
Anna palautetta
- Voit antaa palautetta toiminnastamme. Sekä ruusut että risut ovat tervetulleita. Palaute käsitellään vastuussa olevien ihmisten kanssa.
- Voit antaa myös palautetta kotisivuistamme.
Asiakkaan, potilaan tai omaisen ilmoitus vaaratapahtumasta
- Mikäli koet, että omassa tai omaisesi hoidossa on tapahtunut virhe tai vaaratilanne, voit tehdä ilmoituksen verkkolomakkeella. Ilmoituksen voit tehdä nimettömänä tai omalla nimelläsi. Jos jätät yhteystietosi, saat tiedon asian etenemisestä. Ilmoitus lähetetään asiakas- ja potilasturvallisuudesta vaastaaville sekä laatujohtajalle, jonka jälkeen ilmoitus käsitellään vastuussa olevien ihmisten kanssa.
Lakeihin perustuvat ilmoitukset
- Muistutusta, kantelua tai potilasvahinkoilmoitusta tehdessä on mahdollista ottaa yhteyttä potilasasiamieheen tai sosiaaliasiamieheen. He neuvovat ja ohjaavat asiakkaan asemaan ja oikeuksiin liittyvissä asioissa.
Ulkoisen palveluntuottajan/yhteystyökumppanin vaaratapahtumailmoitus
- Pohjanmaan hyvinvointialueen kaikki yhteystyökumppanit voivat tehdä vaaratapahtumailmoituksen tällä verkkolomakkeella.