Siirry sisältöön

Palautteen voit asiakkaana antaa nimettömänä tai omalla nimelläsi. Seuraamme palautetta säännöllisesti ja otamme palautteet huomioon, kun kehitämme toimintaamme. Halutessasi saat henkilökohtaisen vastauksen palautteeseesi, jos olet jättänyt yhteystietosi. 

Jos saamanne hoito herättää teissä kysymyksiä, on hyvä keskustella asiasta lääkärin tai hoitohenkilökunnan kanssa hoitoyksikössä. Hoidosta voit myös antaa palautetta seuraavin tavoin.

Anna palautetta

Asiakkaan, potilaan tai omaisen ilmoitus vaaratapahtumasta

  • Mikäli koet, että omassa tai omaisesi hoidossa on tapahtunut virhe tai vaaratilanne, voit tehdä ilmoituksen joko verkkolomakkeella tai paperilomakkeella, jonka saat sairaalasta. Ilmoituksen voit tehdä nimettömänä tai omalla nimelläsi. Jos jätät yhteystietosi, saat tiedon asian etenemisestä. Ilmoitus lähetetään asiakas- ja potilasturvallisuudesta vaastaaville sekä laatujohtajalle, jonka jälkeen ilmoitus käsitellään vastuussa olevien ihmisten kanssa. 

Lakeihin perustuvat ilmoitukset

  • Muistutusta, kantelua tai potilasvahinkoilmoitusta tehdessä on mahdollista ottaa yhteyttä potilasasiamieheen tai sosiaaliasiamieheen. He neuvovat ja ohjaavat asiakkaan asemaan ja oikeuksiin liittyvissä asioissa.

Ulkoisen palveluntuottajan/yhteystyökumppanin vaaratapahtumailmoitus

  • Pohjanmaan hyvinvointialueen kaikki yhteystyökumppanit voivat tehdä vaaratapahtumailmoituksen tällä verkkolomakkeella.