Siirry sisältöön

Osallistu ja vaikuta

Pohjanmaan hyvinvointialueella toimii kolme vaikuttamistoimielintä, joiden kautta asukkailla ja palvelujen käyttäjillä on mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa toimintaan.

Pohjanmaan hyvinvointialueella on neljä asiakasraatia, joiden tehtävänä on tuoda hyvinvointialueen toimintaan asiakaslähtöisyyttä ja asiakkaiden näkemyksiä palveluista. Ne tuottavat uusia ideoita siitä, miten palveluita voitaisiin järjestää käyttäjäystävällisemmin. Asiakasraadit toimivat myös foorumina, jossa henkilökunnan edustajat voivat kysyä asiakkaiden mielipidettä palveluiden kehittämiseen tai arviointiin.

Pohjanmaan hyvinvointialueen osallisuussuunnitelma kuvaa Pohjanmaan asukkaiden ja hyvinvointialueen asiakkaiden osallisuutta ja osallistumisen tapoja hyvinvointialueen toiminnan …