Siirry sisältöön

Chatbot pystyy vastaamaan yksittäisiin sanoihin ja yksinkertaisiin kysymyksiin, mutta sen kautta ei saa yhteyttä terveydenhuollon ammattilaiseen. Sen sijaan se ohjaa oikean tiedon äärelle verkkosivuillamme. Chatbot ohjaa myös muihin sähköisiin palveluihin, kuten Omaolo, jossa voi esimerkiksi tehdä oirearvion ja tarvittaessa ottaa yhteyttä terveydenhuollon ammattilaisiin.

Chatbotin sisältö on luotu asiakaskysymysten pohjalta ja sen kehittäjät näkevät kaikki kysymykset, jotka esitetään chatbotille ja näin ollen sisältöä voidaan rakentaa tarpeiden mukaan. Chatbot vaatii kehittyäkseen, että sitä käytetään aktiivisesti ja siltä kysytään kysymyksiä jolloin se oppii uusia asioita. 

Palvelu on saatavilla sekä suomeksi että ruotsiksi.

Löydät chatbotin hyvinvointialueen verkkosivujen etusivun oikeasta alakulmasta.

Chatbotin käytöstä ja muista hyvinvointialueen palveluista voidaan antaa palautetta suoraan chatbottiin palautelomakkeen kautta.

Kiireellisissä asioissa ole yhteydessä päivystysapuun 116 117 tai hätänumeroon                     112.

Chatbot ei ole lääkinnällinen laite.