Siirry sisältöön
Yleinen

Kuntakohtaiset palvelunumerot purkamaan asiakaspalvelukeskuksen ruuhkaa 


Pohjanmaan hyvinvointialueen keskitetty asiakaspalvelukeskus on ruuhkautunut ajoittain pahasti ja puhelinliikenne ei ole sujunut toivotulla tavalla. 

Asiakaspalvelukeskukseen (puh. 06 218 9000) on keskitetty kaikki neuvonta ja ajanvaraus esimerkiksi hoitajan ja lääkärin vastaanotoille. Vanhoja kuntakohtaisia numeroita ei poistettu käytöstä, kun uusi yhteinen numero otettiin käyttöön. Tällä hetkellä puhelut yhdistyvät asiakaspalvelukeskuksen numerosta kuntakohtaisiin palvelunumeroihin asiakkaan valintojen perusteella.

– Jotta voimme vähentää ruuhkaa ja helpottaa palvelun saatavuutta, voivat asiakkaat soittaa myös suoraan kuntakohtaisiin numeroihin. Numerot löytyvät verkkosivuiltamme. Myös yhteinen asiakaspalvelukeskuksen numero jatkaa toimintaansa, asiakas- ja resurssikeskuksesta vastaava toimialajohtaja Satu Hautamäki kertoo.

Ongelmat eivät koske hyvinvointialueen puhelinvaihdetta, joka palvelee numerossa 06 218 1111.

– Tärkeintä on, että asiakkaat ja potilaat tavoittavat meidät silloin, kun heillä on tarve. Hoidon tarpeen arvioinnissa on tärkeää päästä heti oikean palvelun piiriin, Hautamäki korostaa.