Siirry sisältöön

Digitaaliset palvelukanavamme

Voit tehdä oirearvioita, varata aikoja ja täyttää digitaalisia lomakkeita täällä:

Chat

Tämän sivun oikeassa reunassa näkyvästä pyöreästä chat-kuvakkeesta pääset hoidon tarpeen arvioinnin chattiin. Chatissa voit keskustella terveydenhuollon ammattilaisen kanssa, saat ohjausta, neuvontaa ja arvion hoidon tarpeestasi. Palvelu toimii toistaiseksi vain tietyissä kunnissa.

Puhelinpalvelumme

Hoidon tarpeen arviointi

Soita meille, kun haluat apua terveydellisen tilanteesi arviointiin ja ohjausta palveluihimme.
Avoinna ma–to klo 8–15 ja pe 8–14 (Aukioloajoissa on kuntakohtaisia eroja).
Hoidon tarpeen arvioinnin puhelinnumero Kristiinankaupungissa on 06-218 6019.

Seniorilinja

Suora linja sinulle joka olet yli 65-vuotias ja haluat apua terveydellisen tilanteesi arviointiin tai ohjausta palveluihimme.

Avoinna ma–to klo 8–15 ja pe 8–14

Tekstiviestipalvelu

Kuulovammaisena voit käyttää kuulovammaisille tarkoitettua tekstiviestipalvelua. Voit asioida sosiaali- ja terveyskeskuksissa lähettämällä tekstiviestin arkisin klo 8 – 16. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian.

Varatun ajan peruminen

Terveyskeskukseen varatun ajan voi perua tekstiviestillä. Kirjoita nimi, paikkakunta, mikä aika perutaan ja tarvitsetko uuden ajan. Sähköiset varaukset perutaan sähköisen asioinnin kautta.

Hoidon tarpeen arvioinnin puhelinnumero Kristiinankaupungissa on 06 218 6019.

Soita numeroon  06 218 9000 ja seniorilinjan 06 218 9800 . Kuuntele nauhoitteelta ohjeet tarkasti. 

Vaihe 1. Valitse asiointikieli

  • Jos haluat palvelua ruotsin kielellä, paina 1.    
  • Jos haluat palvelua suomen kielellä, paina 2. 

Vaihe 2. Valitse asuinkuntasi

  • Vaasa tai Laihia paina 1  
  • Kruunupyy paina 2 
  • Pietarsaari, Luoto tai Pedersöre paina 3 
  • Uusikaarlepyy paina 4 
  • Mustasaari paina 5 
  • Vöyri tai Oravainen paina 6 
  • Närpiö paina 7 
  • Maalahti tai Korsnäs paina 8 
  • Kaskinen paina 9
  • Jos kotikuntasi on Kristiinankaupunki, pyydämme sinua soittamaan numeroon: 06 218 6019 tai voit olla vaihtoehtoisesti yhteydessä Selkämeren Terveyden digiterveysasemaan.

Vaihe 3. Odota puhelun yhdistymistä eteenpäin

Puhelusi yhdistyy kotikuntasi sosiaali- ja terveyskeskukseen tai hyvinvointiasemalle. Seuraa kuulemiasi jatko-ohjeita.

Odotusajat hoidon tarpeen arviointiin

Ruuhkaisimmat ajat hoidon tarpeen arvioinnissa ovat aamuisin klo. 8–9 sekä lounasaikaan klo. 11–12.

Hoidon tarpeen arvioinnin puhelinpalvelu ja chat 1.12.2024. – 31.12.2024.

Keskimääräinen odotusaika 15 min 10 s
Pisin odotusaika 1h 52 min 4 s
Keskimääräinen takaisinsoiton vasteaika 8 h 44 min 45 s
Pisin takaisinsoiton odotusaika 101 h 33 min 19 s

Chat 368 kpl

Seniorilinja 1.12.2024. – 31.12.2024.

Keskimääräinen odotusaika 10 min 3 s
Pisin odotusaika 51 min 25 s

Päivitämme tiedot jonotusajoista kerran kuussa.

Digitaalinen asiointi

Koskeeko asiasi sosiaalihuoltoa?