Siirry sisältöön

Digitaaliset palvelukanavamme

Voit tehdä oirearvioita, varata aikoja ja täyttää digitaalisia lomakkeita täällä:

Sairaanhoitajan chat

Voit käyttää chat-palveluitamme selaimen kautta tai ÖVPH-sovelluksella. Pääset chattiin tämän sivun oikeassa reunassa näkyvästä pyöreästä chat-kuvakkeesta. Avoinna arkisin klo 8–14 

Huom! Sairaanhoitajan chat on tällä hetkellä käytössä vain pilottiryhmään kuuluville asiakkaille. Lue lisää tutkimuksesta:

Vaihde auttaa, kun etsit yhteystietoja

Mikäli asiasi ei koske hoitoa, voit ottaa yhteyttä vaihteeseen. Vaihteesta saat yleistä ohjausta ja neuvontaa palveluista ja yhteystiedoista. Saat myös apua digitaalisten palvelujen käyttöön. Vaihteen henkilökunnalla ei ole pääsyä asiakas- ja potilastietojärjestelmään. 

Vaihde palvelee alareunan chatin kautta arkisin klo 9-15 ja puhelimitse klo 7-17 numerossa 06 218 1111

Puhelinvaihde

Soita meille, jos et löydä tarvitsemaasi yhteystietoa.
Avoinna arkisin klo 7–17

Puhelinpalvelumme

Hoidon tarpeen arviointi

Soita meille, kun haluat apua terveydellisen tilanteesi arviointiin ja ohjausta palveluihimme.
Avoinna ma–to klo 8–15 ja pe 8–14 (Aukioloajoissa on kuntakohtaisia eroja).
Hoidon tarpeen arvioinnin puhelinnumero Kristiinankaupungissa on 06-218 6019.

Seniorilinja

Hoidon tarpeen arviointia ja apua terveydentilasi arviointiin sinulle, joka olet yli 65-vuotias. Tarvittaessa sinulle voidaan varata aika hoitajan tai lääkärin vastaanotolle tai saat tilanteeseesi sopivia itsehoito-ohjeita.

Avoinna ma–to klo 8–15 ja pe 8–14

Tekstiviestipalvelu

Kuulovammaisena voit käyttää kuulovammaisille tarkoitettua tekstiviestipalvelua. Voit asioida sosiaali- ja terveyskeskuksissa lähettämällä tekstiviestin arkisin klo 8 – 16. Viestiisi vastataan mahdollisimman pian.

Varatun ajan peruminen

Terveyskeskukseen varatun ajan voi perua tekstiviestillä. Kirjoita nimi, paikkakunta, mikä aika perutaan ja tarvitsetko uuden ajan. Sähköiset varaukset perutaan sähköisen asioinnin kautta.

Hoidon tarpeen arvioinnin puhelinnumero Kristiinankaupungissa on 06 218 6019.

Soita numeroon  06 218 9000. Kuuntele nauhoitteelta ohjeet tarkasti. 

Vaihe 1. Valitse asiointikieli

  • Jos haluat palvelua ruotsin kielellä, paina 1.    
  • Jos haluat palvelua suomen kielellä, paina 2. 

Vaihe 2. Odota puhelun yhdistymistä eteenpäin

Seuraa kuulemiasi jatko-ohjeita.

Kun soitat hoidon tarpeen arviointiin, voit jättää takaisinsoittopyynnön, mikäli asiasi ei ole kiireellinen. Kiireellisessä asiassa jää aina jonottamaan. Jos olet jättänyt takaisinsoittopyynnön, älä ota yhteyttä samasta asiasta esimerkiksi chatin kautta.  

Kiireettömiä asioita ovat esimerkiksi 

  • pitkään vaivanneet tai vähitellen pahentuneet tuki- ja liikuntaelinten ongelmat, jotka eivät ole aiheutuneet esimerkiksi kaatumisesta tai muusta onnettomuudesta 
  • rutiinitarkastukset tai rokotukset 
  • ennaltaehkäisevät hoidot, kroonisten sairauksien seurantakäynnit tai laboratoriolähetteen pyytäminen kontrollikäyntiä varten 
  • reseptin uusiminen tai lääkityksen läpikäynti 
  • lääkärinlausunnot 

Takaisinsoiton voi jättää ma–to klo 8–13 ja pe klo 8–12. Kuuntele nauhoitteen ohjeet ja toimi niiden mukaisesti. 

Takaisinsoittopyynnöt hoidetaan saapumisjärjestyksessä niin pian kuin mahdollista. Puhelu voi tulla myös ilta-aikaan. 

Soitto tulee hoidon tarpeen arvioinnin numerosta 06 218 9000. Hoitaja soittaa takaisin vain kerran. Jos sinua ei tavoiteta, saat tekstiviestin, jossa kerrotaan, että sinua on yritetty tavoittaa. Jos asiasi on edelleen ajankohtainen, ota uudelleen yhteyttä hoidon tarpeen arviointiin. 

Mikäli soitat lankapuhelimesta, et pysty jättämään takaisinsoittopyyntöä. 

Odotusajat hoidon tarpeen arviointiin

Ruuhkaisimmat ajat hoidon tarpeen arvioinnissa ovat aamuisin klo 8–9 sekä lounasaikaan klo 11–12.

Hoidon tarpeen arvioinnin puhelinpalvelu ja chat 1.6.-30.6.2025
Keskimääräinen odotusaika 26 min 19 s
Pisin odotusaika 2 h 28 s
Keskimääräinen takaisinsoiton vasteaika 23 h 7 min 20 s
Pisin takaisinsoiton odotusaika 122 h 24 min 26 s
Chat 1417 kpl
Keskimääräinen chat odotusaika 19 min 27 s

Seniorilinja 1.6.-30.6.2025
Keskimääräinen odotusaika 28 min 44 s
Pisin odotusaika 1 h 45 min 37 s

Päivitämme tiedot jonotusajoista kerran kuussa.