Siirry sisältöön
Yleinen

Seniorilinja on nyt avattu Vaasassa ja Laihialla

Pohjanmaan hyvinvointialue on avannut Seniorilinjan, joka on ikäihmisille tarkoitettu hoidon tarpeen arviointi ja neuvontanumero. Seniorilinja palvelee tällä hetkellä yli 65-vuotiaita vaasalaisia, vähäkyröläisiä ja laihialaisia.

Seniorilinjalla ei ole valikoita, vaan puheluun vastaa terveydenhuollon ammattilainen, joka tekee hoidon tarpeen arvioinnin, antaa ohjeita omahoitoon, ohjausta ja neuvontaa. Mikäli soittajan asiaa ei voida hoitaa heti puhelimitse, ammattilainen vie asian eteenpäin oikeaan palveluun, josta soitetaan asiakkaalle mahdollisimman pian.

– Tiedämme, että ikäihmisillä on ollut numerovalikkojen kanssa vaikeuksia, kun he soittavat asiakaspalvelukeskukseen. Haluamme, että myös ikäihmiset pystyvät ottaa yhteyttä matalalla kynnyksellä ja siksi kehittämme Seniorilinjaa, ylihoitaja Kathy Guss kertoo.

Seniorilinja kuuluu asiakaspalvelukeskukseen ja puheluihin vastaavat hyvinvointialueen terveydenhuollon ammattilaiset.

Seniorilinjan toimintaa testataan nyt Vaasassa ja Laihialla ja saatujen kokemusten perusteella sitä kehitetään palvelemaan ikäihmisiä koko hyvinvointialueella.

– Aloitamme Vaasasta, sillä asiakaskuntaa on siellä eniten ja siten myös tarve on suurin. Kun saamme kokemusta toiminnasta, pyrimme laajentamaan palvelua pala kerrallaan, koordinoiva palveluesimies Elisabeth Sjöberg kertoo.

Guss muistuttaa, että asiakaspalvelukeskus palvelee edelleen koko alueen väestöä. Myös vaasalaiset ikäihmiset voivat edelleen ottaa yhteyttä asiakaspalvelukeskukseen, mikäli tarvitsevat hoidon tarpeen arviointia, neuvontaa tai ajan lääkärin- tai hoitajan vastaanotolle.

Seniorilinja

Suora linja sinulle joka olet yli 65-vuotias ja haluat apua terveydellisen tilanteesi arviointiin tai ohjausta palveluihimme.

Avoinna ma–to klo 8–15 ja pe 8–14