asiakaspalaute
Pohjanmaan hyvinvointialueen asiakkaat antoivat palautetta vuonna 2023 yhteensä 21 454 kertaa. Asiakkaat antavat hyvinvointialueen palveluille erittäin hyvät arviot. Syksyn aikana hyvinvointialue on kehittänyt ja arvioinut palautteenantokanavia.
Pohjanmaan hyvinvointialueella kerätään aktiivisesti palautetta asiakkailta ja potilailta. Vuoden 2022 palautteet kertovat, että palveluihin ollaan oltu keskimäärin varsin tyytyväisiä.
Pohjanmaan hyvinvointialueella on kerätty asiakaspalautetta heti vuoden alusta, kun organisaatio aloitti toimintansa. Asiakastyytyväisyyttä tarkastelevat mittarit osoittavat, että hyvinvointialueen palveluihin on oltu ensimmäisen toimintavuoden aikana tyytyväisiä. Hyvinvointialueella mitataan asiakastyytyväisyyttä muun muassa NPS–suosittelumittauksen avulla. Mittauksella tarkastellaan sitä, miten todennäköisesti asiakkaat suosittelisivat saamaansa palvelua muille.
Pohjanmaan hyvinvointialueella seurataan huolella, millaista palautetta palveluista annetaan. Haluamme tietää, miten tyytyväisiä asukkaat ovat saamaansa …