digitaaliset palvelut
Digitaalisessa hoidon tarpeen arvioinnin palvelussa on jo 16 oirearviota koko hyvinvointialueen asiakkaiden käytössä.
Uusi Lifecare -asiakas- ja potilastietojärjestelmä otetaan käyttöön 15.2.2025 Vaasassa, Laihialla, Mustasaaressa, Vöyrillä, Maalahdessa, Korsnäsissä ja Närpiössä perusterveydenhuollossa sekä suun terveydenhuollossa.
Hyvinvointialueella otetaan käyttöön uusi asiakas- ja potilastietojärjestelmä. Muutos vaikuttaa myös asiakkaillemme lähetettäviin tekstiviestimuistutuksiin.
Kun sosiaalihuollon ammattilaiset siirtyivät syksyllä käyttämään uutta asiakas- ja potilastietojärjestelmää Lifecarea, asiakkaat saivat käyttöön digitaalisen Omapalvelu-asiointikanavan. Yhä useampi asiakas täyttää hakemuksen digitaalisesti.
Pohjanmaan hyvinvointialueella kokeillaan uutta tapaa tavoittaa lasten ja nuorten vanhemmat. Sähköinen perhekeskus järjestää lokakuussa virtuaaliset vanhempainillat suomeksi ja ruotsiksi.
Hyvinvointialueen digitaalisia palveluita kehittävät ammattilaiset opastavat asiakkaita elo-syyskuussa Pietarsaaressa, Närpiössä, Laihialla ja Vaasassa.
Prima Botnia-hanke ja Pohjanmaan Yhdistykset järjestävät info- ja koulutustilaisuuksia, joissa kerrotaan PTV:stä eli palvelutietovarannosta ja Lähellä.fi -palvelusta.
Toukokuun 2. päivästä lähtien etäpalveluna toteutettu erikoissairaanhoidon vastaanottokäynti muuttuu maksulliseksi Pohjanmaan hyvinvointialueella.
Pohjanmaan hyvinvointialueella voi nyt varata verkosta ajan myös lastenneuvolaan, sekä puhelinajan äitiysneuvolaan ja diabeteshoitajalle. Palvelut löytyvät helposti verkkopalveluiden etusivulta, asioi verkossa-osiosta.
Pohjanmaan hyvinvointialueella käytetään useita erilaisia tekstiviestipalveluita (SMS). Palvelut lähettävät viestejä vaihtelevilla lähettäjätiedoilla, viesteillä ja sisällöillä. …