Siirry sisältöön

sosiaali- ja terveyspalvelut

31.5.2023 Yleinen

Kurkista erityishuollon asiakkaiden arkeen – uusi Kotikäynti-lehti on ilmestynyt!

Kotikäynti on kuin ikkuna hyvinvointialueen palveluihin ja tässä numerossa pääsemme muun muassa tutustumaan Regnbågenin ja Solsidanin toimintaan, jotka ovat erityishuollon yksiköitä Kruunupyyssä. Kesän lehdessä valmistaudutaan myös turvalliseen mökkikauteen ja suuhygienisti antaa hyvät vinkit suun terveydestä huolehtimiseen.
30.5.2023 Kotikäynti-asiakaslehti

Lopeta googlaaminen, mene Omaoloon!

Asiakaspalvelukeskuksessa työskentelevä sairaanhoitaja ja Omaolon pääkäyttäjä Mari Montin ottaa vastaan ja käsittelee asiakkaiden yhteydenottoja, jotka tulevat digipalvelu Omaolon kautta. Jos et vielä ole käyttänyt Omaoloa, Marin vastaukset yleisimpiin kysymyksiin Omaolosta auttavat sinut alkuun.
17.5.2023 Yleinen

Seniorilinja on nyt avattu Vaasassa ja Laihialla

Pohjanmaan hyvinvointialue on avannut Seniorilinjan, joka on ikäihmisille tarkoitettu hoidon tarpeen arviointi ja neuvontanumero. Seniorilinja palvelee tällä hetkellä yli 65-vuotiaita vaasalaisia, vähäkyröläisiä ja laihialaisia.
11.4.2023 Yleinen

Muutoksia kuntakohtaisissa puhelinnumeroissa kevään aikana

Kun kuntien sosiaali- ja terveyspalvelut sekä pelastuslaitoksen palvelut siirtyivät Pohjanmaan hyvinvointialueelle, siirtyivät myös käytössä olleet puhelinnumerot palveluiden mukana. Lankapuhelinnumerot ovat osittain kuntien omistuksessa, joten hyvinvointialue ei voi jatkaa näiden numeroiden käyttöä.
20.3.2023 Kehittäminen

Prima Botnia kehittää päihde- ja mielenterveyspalveluiden saatavuutta

Prima Botniassa kehitetään yhteistyössä palvelun tarjoajien kanssa perustason päihde- ja mielenterveyspalveluita. Tarkoituksena on parantaa palveluiden saatavuutta ja saavutettavuutta Pohjanmaan hyvinvointialueella, sekä turvata yhdenvertaiset palvelut alueen asukkaille.