hyvinvointialue
Pohjanmaan hyvinvointialueen aluevaltuuston kokousta voi seurata suorassa nettilähetyksessä. Kokous alkaa kello 9. Kokouksen esityslistaan voi tutustua …
Tammikuussa 2023 myönnetylle laatusertifikaatille on saatu laajennusta. Se kattaa nyt myös pelastuslaitoksen palvelut, Eskoosta ja Kårkullasta siirtyneet erityishuollon yksiköt sekä Kruunupyyn sosiaali- ja terveyspalvelut ja Korsnäsin sosiaalipalvelut.
Yksivuotias hyvinvointialueemme muuttuu pian vauvasta taaperoksi. Ensimmäinen vuosi on ollut oppimista ja nyt otamme ensiaskeliamme. …
Pohjanmaan hyvinvointialueen Prima Botnia – Hyvinvoiva Pohjamaa-hanke on käynnistänyt kokeilun, jonka tarkoituksena on kokeilla eri tukimuotoja digitaalisten välineiden avulla omaishoitajille.
Tulevaisuuden kotona asumista tukevat palvelut iäkkäille - hankkeen (TulKoti) puitteissa on koottu teknologiasalkut sekä apuvälineluettelo. Hankkeen kohderyhmänä ovat kotona asuvat iäkkäät ihmiset, jotka eivät täytä kotihoidon kriteerejä. Heille onkin pyritty löytämään vaihtoehtoisia tapoja, joilla tuetaan turvallista kotona asumista.
Virtuaalitodellisuuden (eng. virtual reality, VR) avulla käyttäjä saa mahdollisuuden astua virtuaalimaailmaan, joka sulkee hänet 360 asteen ympäristöön. Tätä on nyt mahdollista kokeilla Pohjanmaan hyvinvointialueella.
Pohjanmaan hyvinvointialueen henkilöstö saa imettää tai pumpata rintamaitoa työaikana. Asiasta päätti hyvinvointialueen henkilöstöjaosto torstaina 28. syyskuuta 2023.
Pohjanmaan hyvinvointialueen aluevaltuuston kokousta voi seurata suorassa nettilähetyksessä. Kokous alkaa maanantaina 2. lokakuuta kello 10. Kokouksen …
Etätyö on ollut melko tuntematon työskentelymuoto sosiaali- ja terveydenhuollon alalla, mutta pandemia muutti asian nopeasti. Silloin kun etätyö on hyvin suunniteltua ja siihen liittyvät asiat toimivat, se on oivallinen työskentelymuoto, joka antaa joustavuutta työhön, sanoo Lenita Fjellström-Nygård.
Visuaalinen selkeys, suora lukijan puhuttelu ja palveluiden ikäryhmäkohtainen jaottelu keräsivät kiitosta verkkopalvelumme käyttäjäarviointiin osallistuneilta asiakkailta. Kehittämisideoita ja -toiveita testaajat antoivat erityisesti hakutoimintoon, palvelu- ja asiakaslähtöisen rakenteen parantamiseen sekä asiointitapojen esittelyyn.